20 червня, 2021 / БЛОГ

Чим сталий розвиток (ESG) відрізняється від корпоративної соціальної відповідальності (КСВ)

Інколи соціальну відповідальність бізнесу та сталий розвиток (ESG) використовують, як синоніми, наповнюючи однаковими «добрими справами», але різниця між ними є.
Taller than the Trees — photo of skycrapers by Sean Pollock
on Unsplash

Минуле vs Майбутнє


До середини 20 століття соціальна відповідальність бізнесу визначалась так: бізнес має бути прибутковим і піклуватися про своїх співробітників.

Потім з’явилося поняття “корпоративного громадянина”. Добрі справи, які зробила компанія за минулий період, збиралися і складалися до звіту КСВ, і слугували чимось на кшталт “соціальної ліцензії на діяльність”.

Сталий розвиток дивиться у майбутнє. На першому місці його звітності – опис управлінського підходу. Це те, що дозволяє всьому ланцюжку створення вартості, працювати на суть сталості — таке використання ресурсів планети, щоб діяльність підприємства не чинила непоправної шкоди майбутнім поколінням.

Сталий розвиток, як створення спільної цінності, є конкурентною перевагою для бізнесу. Капіталізм стейкхолдерів і розв'язання спільних проблем через зміни бізнес-моделей — таким є майбутнє ділового світу.


“Добрі справи”, що стоять окремо від основного бізнесу vs Вбудованість у стратегію і СОПи.


КСВ-проєкти — це ініціативи, які йдуть на додаток до основної діяльності бізнесу, а програма сталого розвитку вшита у його стратегію та щоденну рутину. Інколи бажання відповідати ESG-критеріям веде за собою зміну бізнес-моделі й передбачає слідування довгостроковим цілям і зобов’язанням, впровадження інновацій та альянсів для системних змін.

Тому сталим розвитком займаються СЕО, топи рівня -1 або спеціально призначені управлінці з повноваженнями втручатися й у стратегію, і у стандартні операційні процеси (СОП) компанії.

Тоді як корпоративну соціальну відповідальність часто “ведуть” фахівці зі зв’язків з громадськістю, вона керується більше мотивами репутаційного менеджменту і природним бажанням сильних піклуватися про слабких.


Саморегуляція vs Зовнішня стандартизація


КСВ є саморегульованими практиками. Програми КСВ у різних компаніях виглядають зовсім по-різному — кожна містить свої слабо пов’язані діяльності, починаючи від благодійних і закінчуючи волонтерством співробітників.

Компанії розповсюджують інформацію про свої програми корпоративної соціальної відповідальності через маркетингові повідомлення і самі визначають, які кількісні дані наводити для підтвердження результативності. Тут важливіші історії.

У ESG існують більшою або меншою мірою уніфіковані конкретні показники, які оцінюють ефективність компанії на шляху сталості. І хоча наративи теж важливі, дуже цінується надання саме даних.

Взаємна залежність конкурентоспроможності бізнесу від здоров’я довкілля і громад навколо нього — аксіома для сталого розвитку, і є основою для мислення спільною цінністю. “Мета корпорацій повинна бути переозначена як створення спільної цінності, а не лише прибутку”, — говорить професор кафедри ділового адміністрування Гарвардської школи бізнесу Майкл Портер: “Це стимулюватиме наступну хвилю інновацій і зростання продуктивності у світовій економіці”.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ